Metaphor In Learner And Expert Argumentative Writing: A Comp
Stock disponible
+5mil ventas
Tienda oficial de Mercado Libre
+5mil Ventas
Medios de pago
Tarjetas de crédito
¡Paga en hasta 48 cuotas!
Tarjetas de débito
Efectivo
Características del producto
Características principales
Título del libro | Metaphor in learner and expert argumentative writing: A com |
---|---|
Serie | 9585416192 |
Autor | Claudia Marcela Chapetón Castro |
Idioma | Español |
Editorial del libro | Editorial U. Pedagógica Nacional |
Edición del libro | 2017 |
Tapa del libro | Blanda |
Volumen del libro | 1 |
Con índice | Sí |
Año de publicación | 2017 |
Marca | U. Pedagógica Nacional |
Modelo | Libro |
Otras características
Cantidad de páginas | 370 |
---|---|
Altura | 17 cm |
Ancho | 24 cm |
Peso | 590 g |
Material de la tapa del libro | Blanda |
Con páginas para colorear | No |
Con realidad aumentada | No |
Traductores | No Aplica |
Género del libro | Ciencias sociales |
Subgéneros del libro | Educación y Pedagogía |
Tipo de narración | No aplica |
Versión del libro | No aplica |
Tamaño del libro | Mediano |
Colección del libro | No Aplica |
Accesorios incluidos | No |
Edad mínima recomendada | 5 años |
Edad máxima recomendada | 99 años |
Escrito en imprenta mayúscula | No |
Cantidad de libros por set | 1 |
ISBN | 9789585416192 |
Descripción
NOMBRE COMPLETO
Metaphor in learner and expert argumentative writing A comparative corpusdriven study
_____________________________________________________
INFORMACIÓN ADICIONAL
- Estado: Nuevo
- Editorial: U. Pedagógica Nacional
- ISBN: 9789585416192
- Autor: Claudia Marcela Chapetón Castro
- Año de edición: 2017
- Formato: Libro Impreso
- Idioma: Español
- Páginas: 370
- Peso: 590 gr
- Tamaño: 17 x 24 cm
_____________________________________________________
DESCRIPCIÓN:
Metaphors, it is well acknowledged by now, are fundamental in thought and in language, since they reflect the way we understand and organize the world. Conceptual metaphors underlie linguistic metaphors, which are ubiquitous in language. However, speakers use them very often unconsciously and most metaphors in our everyday language go unnoticed. This volume focuses on the use of metaphor in reallanguage. Bearing very much in mind that a complete study of metaphor has to reflect its actual use by speakers rather than being based on introspection alone, and being aware of the danger of presenting decontextualized examples, Chapetón combines a cognitive and a corpus-based applied linguistic approach and analyses the metaphoric expressions of three different corpora of argumentative texts. Willing to frame her research in an applied linguistic context and driven by her pedagogical interest in the teaching of English, she compares the differences and similarities of metaphoric production in a learner corpus of Spanish EFL students, a native corpus of American university students and an expert corpus of American newspapers editorials. This book is an important contribution to the study of metaphor. It offers not only a deep analysis of the characteristics and complexities of metaphor in actual use, but also a model of research methodology. This publication will be of great interest to a wide readership including expert metaphor researchers, English Teachers, and postgraduate students.
Preguntas y respuestas
¿Qué quieres saber?
Pregúntale a Libreria de la U
Nadie ha hecho preguntas todavía. ¡Haz la primera!