official-store-logo

Envío a nivel nacional

Conoce los tiempos y las formas de envío.

Stock disponible

Libreria de la U

Tienda oficial de Mercado Libre

+5mil Ventas

Medios de pago

Tarjetas de crédito

¡Paga en hasta 48 cuotas!

Tarjetas de débito

Efectivo

Características del producto

Características principales

Título del libro
Metaphor in learner and expert argumentative writing: A com
Serie
9585416192
Autor
Claudia Marcela Chapetón Castro
Idioma
Español
Editorial del libro
Editorial U. Pedagógica Nacional
Edición del libro
2017
Tapa del libro
Blanda
Volumen del libro
1
Con índice
Año de publicación
2017
Marca
U. Pedagógica Nacional
Modelo
Libro

Otras características

Cantidad de páginas
370
Altura
17 cm
Ancho
24 cm
Peso
590 g
Material de la tapa del libro
Blanda
Con páginas para colorear
No
Con realidad aumentada
No
Traductores
No Aplica
Género del libro
Ciencias sociales
Subgéneros del libro
Educación y Pedagogía
Tipo de narración
No aplica
Versión del libro
No aplica
Tamaño del libro
Mediano
Colección del libro
No Aplica
Accesorios incluidos
No
Edad mínima recomendada
5 años
Edad máxima recomendada
99 años
Escrito en imprenta mayúscula
No
Cantidad de libros por set
1
ISBN
9789585416192

Descripción

NOMBRE COMPLETO
Metaphor in learner and expert argumentative writing A comparative corpusdriven study
_____________________________________________________

INFORMACIÓN ADICIONAL

- Estado: Nuevo
- Editorial: U. Pedagógica Nacional
- ISBN: 9789585416192
- Autor: Claudia Marcela Chapetón Castro
- Año de edición: 2017
- Formato: Libro Impreso
- Idioma: Español
- Páginas: 370
- Peso: 590 gr
- Tamaño: 17 x 24 cm

_____________________________________________________

DESCRIPCIÓN:

Metaphors, it is well acknowledged by now, are fundamental in thought and in language, since they reflect the way we understand and organize the world. Conceptual metaphors underlie linguistic metaphors, which are ubiquitous in language. However, speakers use them very often unconsciously and most metaphors in our everyday language go unnoticed. This volume focuses on the use of metaphor in reallanguage. Bearing very much in mind that a complete study of metaphor has to reflect its actual use by speakers rather than being based on introspection alone, and being aware of the danger of presenting decontextualized examples, Chapetón combines a cognitive and a corpus-based applied linguistic approach and analyses the metaphoric expressions of three different corpora of argumentative texts. Willing to frame her research in an applied linguistic context and driven by her pedagogical interest in the teaching of English, she compares the differences and similarities of metaphoric production in a learner corpus of Spanish EFL students, a native corpus of American university students and an expert corpus of American newspapers editorials. This book is an important contribution to the study of metaphor. It offers not only a deep analysis of the characteristics and complexities of metaphor in actual use, but also a model of research methodology. This publication will be of great interest to a wide readership including expert metaphor researchers, English Teachers, and postgraduate students.

Preguntas y respuestas

¿Qué quieres saber?

Nadie ha hecho preguntas todavía. ¡Haz la primera!